coronavirus

Vi anbefaler alle å benytte seg av våre digitale flater ved timebestillinger og forespørsler til legesenteret.

Avdelinger - A Klinikken
13383

Legevakt

Legevakt i Lørenskog Helsebygg. Rask hjelp ved akutte skader, sykdom og kriser.

Legevakten er privat og for alle. Legevakten er kveld- og helgeåpent. Du kan bestille time eller møte opp på dropin etter hva som passer deg best. Det er gratis parkering på utsiden.

Man-fre: 17-21
Lør: 10-17, Søn: 12-17

Infeksjon0%
Skader og sår0%
Sykdom hos barn0%
Redusert allmenntilstand0%

Du kan bestille time eller møte opp på dropin etter hva som passer deg best. Det skal være smidig og enkelt å søke oss for helsehjelp med kort ventetid.

7

Snitt ventetid

Pris kalkulator

Legevakt konsultasjon

Blodprøver

Utvidet tid

NOK790

Priser

NÅR BØR DU SØKE HJELP?

Hos oss er det du som er i sentrum. Derfor har vi bygget ett legesenter etter dine primisser. Her er noen tilstander du bør søke legevakt for. Er det akutt og står om liv, ring 113

Høy feber

Særlig hos barn. I de fleste tilfeller er feber et tegn på infeksjon som kan utelukkes med hurtigtester og behandles tidlig. Barn og kronikere tåler feber dårligere enn friske voksne.

Sykdom i svangerskap

Mistanke om komplikasjoner i svangerskap, som blødninger, svangerskapsforgiftning, svagerskapsdiabetes, sykt foster, og svangerskap utenfor livmoren.

Moderate pustevansker

I over 70 prosent av alle tilfeller hvor pasienter plages med tung pust, er det sykdommer i lunger eller luftveier som er årsaken. Spesielt raskt oppståtte pustevansker må undersøkes av lege snarest

Akutt sykdom eller forverring

Akutt sykdom eller alvorlig forverring bør utredes og behandles tidlig. Allmenntilstanden bør bedømmes og avklares om det er behov for henvisning til sykehus.

Kuttskader som må sys

Dersom såret spriker bør det sys innen 6-8 timer og vaksine vurderes. Ved mistanke om skader på muskler og/eller nerver bør såret inspiseres av lege. Dersom det er fremmedlegemer i såret som ikke kommer ut av seg selv bør lege kontaktes.

Alvorlig psykisk sykdom

Akutt psykisk sykdom eller forverring av eksisterende tilstand bør utredes og behandles tidlig. Psykiatrisk status bør gjøres for å avklare om det er behov for behandling og tiltak.