5-tips-for-bedre-selvtillit

5 tips for bedre selvtillit: I dagens samfunn er det stor fokus på perfeksjon og streben etter å oppfylle idealene. Vi bombarderes daglig av idealer i forhold til kropp, helse, foreldrerollen, jobb, ferier, venner, utseende og partner, og noen ganger kan det være befriende å heller strebe etter «bra nok». Det sies nemlig at «lykke ikke nødvendigvis er å klatre til toppen av stigen, men å stoppe på et trinn der man trives»!

Her er 5 tips for bedre selvtillit:

1. Identifiser – For hvert bevis på at du ikke er «bra nok» er det massevis av bevis på det motsatte. Det krever like mye energi å fokusere på det positive som det negative, så hvorfor ikke bruke energien på en måte som får deg til å føle deg bedre? Når du ser etter det du ønsker er sjansen større for at du vil finne det.

2. Elsk – Du kan ikke hate deg inn å elske deg selv. En taktikk kan være å daglig skrive ned 2 ting du gjorde som du er stolt av. Det er ingen stor oppgave, men kan utgjøre en stor forskjell!

3. Endre – Ikke tro på alt du tror. Velg å gi makt til oppløftende tanker. Når du identifiserer en selvkritisk tanke, spør deg selv «hva ønsker jeg å tenke og tro i stedet?»

4. Normaliser – Alle mennesker har tidspunkt der de ikke føler seg «bra nok». Godta at du noen ganger vil føle det på denne måten, og at det er greit. Du har verktøyene til komme deg tilbake på sporet.

5. Redefiner – Redefiner din idè om hva det perfekte er. Du kan ikke måle din suksess med en annens målestokk. Sammenlign ikke deg selv med andre, men prøv heller å sammenligne deg selv med personen du var i går, forrige uke eller i fjor.

Lykke til!

Bilde: Tara

2015 © Copyright - A Klinikken Total helse AS

kontakt Skedsmo legevakt på    66936693